Life is Strange: Double Exposure to bardziej gra logiczna, niż się spodziewałem

cyberfeed.pl 3 tygodni temu


Życie jest dziwne: podwójna ekspozycja jednocześnie służy jako powitalny powrót i ekscytujący krok naprzód, gdy ulubiony przez fanów protagonista Max Caulfield powraca w centrum uwagi z nowymi przyjaciółmi, świeżą tajemnicą i umiejętnościami zmieniania rzeczywistości. Wziąłem grę na przejażdżkę podczas Gamescomu i demo ujawniło, ku mojemu zaskoczeniu, iż Podwójna ekspozycja może być najbardziej intrygującą mechanicznie częścią serii.

Akcja gry rozgrywa się dekadę po wydarzeniach z oryginału Życie jest dziwnedorosła już Max opuściła Arcadia Bay i pracuje jako artystka-rezydentka na Caledon University w północnej części stanu Vermont. Założyła nowe grono przyjaciół w osobie Mosesa, entuzjasty nauki, i Safi, córki prezydenta uniwersytetu. Od czasu kataklizmicznych wydarzeń w Arcadia Bay, których oba zakończenia wplecą się w tę narrację, Max przysięgła, iż ​​nigdy więcej nie użyje swojej mocy cofania czasu. Jednak jej nowy spokój zostaje zniszczony, gdy Safi zostaje tajemniczo zamordowana, co skłania Max do próby uratowania jej poprzez cofnięcie zegara po raz pierwszy od lat. Z nieznanych przyczyn długi okres bezczynności spowodował, iż moc Max ewoluowała, a ona zdołała przedrzeć się przez strukturę czasu i przestrzeni, aby uzyskać dostęp do alternatywnej linii czasu, w której Safi przez cały czas żyje, ale pozostaje w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Tak więc, Podwójna ekspozycja staje się podwójną zagadką morderstwa, w której gracze wykorzystują nowo odkrytą moc Maxa, Shift, aby przeskakiwać między osiami czasu i odkryć tożsamość zabójcy w jednej rzeczywistości, a jednocześnie zapobiec morderstwu Safiego w drugiej.

Demo Gamescom odbywa się krótko po zamordowaniu Safi. Nie będę zdradzać szczegółów fabuły, ale Max musi odzyskać kamerę Safi z klasy, unikając jednocześnie wykrycia przez szpiegującego detektywa. Podczas gdy pokój jest zamknięty w jej obecnej linii czasu, to samo może nie dotyczyć alternatywnej rzeczywistości. Śledzenie, w której linii czasu się znajdujesz, jest łatwe dzięki ikonie w lewym górnym rogu, która oznacza rzeczywistość jako „Żywa” lub „Martwa”, odnosząc się do losu Safi w tym świecie. Korzystając ze zdolności Pulse Max, kolejnej nowej sztuczki, która pozwala jej wykrywać i ujawniać upiorne elementy z innej linii czasu bez wykonywania pełnej zamiany, znajduję świecący słaby punkt między rzeczywistościami, w którym zmiana linii czasu staje się możliwa. Dokonując skoku, Max rozrywa obecną rzeczywistość, jakby otwierała parę zasłon, aby natychmiast przejść na drugą stronę. Szybkość tego przejścia sprawia, iż ​​​​wizualnie jest fajnie.

Dostanie aparatu Safiego staje się skomplikowanym ćwiczeniem w eksploracji dwupiętrowego pokoju, znajdowaniu wskazówek i trafianiu w ślepe zaułki, które można ominąć tylko poprzez przełączenie się na inną oś czasu. Elementy takie jak układ pokoju, obecne działania i nastrój postaci oraz lokalizacja ważnych przedmiotów różnią się w każdej osi czasu, a sedno rozwiązywania zagadek polega na ustaleniu, w jaki sposób zbieranie informacji w jednym świecie odpowiada na pytanie w przeciwnym.

To, co zaczyna się jako proste poszukiwanie sejfu, przechodzi w użycie mapy astronomicznej, aby znaleźć kluczową konstelację, do której odniósł się Mojżesz, a następnie w aktywację projektora, aby nałożyć mapę gwiazd na mural w klasie w taki sposób, aby orientacja konstelacji ujawniła ukrytą lokalizację przedmiotu sejfu. Rozwiązanie tej pojedynczej zagadki wymaga kilku przesunięć osi czasu, aby rozwikłać mniejsze zagadki, które logicznie budują rozwiązanie.

Po rozwiązaniu tej zagadki detektyw wdziera się do klasy, uruchamiając sekwencję skradania, w której muszę uciec z pokoju niezauważony. Samo przemykanie się obok niego nie wystarczy; potrzebuję głośnego przedmiotu, aby stworzyć rozproszenie, a można go znaleźć tylko w rzeczywistości Życia. Ponieważ patrolujący śledczy blokuje pewne trasy w zagraconym, pełnym pudełek pokoju, przejście obok niego wymaga kilku strategicznych użyć Shift, ponieważ nie jest on obecny w linii czasu Życia.

Chwila Podwójna ekspozycja wydaje się testować twój makaron bardziej niż poprzednie części, przez cały czas mocno kładzie nacisk na zarządzanie relacjami między postaciami i kierowanie historią poprzez wybory dialogowe. Jednak przeskakiwanie między liniami czasu dodaje trochę pikanterii do tej formuły. Podczas gdy postać może wahać się przed ujawnieniem kluczowego osobistego sekretu w jednej linii czasu, jej odpowiednik może być bardziej otwarty, oferując informacje, które mogą dać Maxowi przewagę. Odpowiadanie z wykorzystaniem wiedzy, której Max technicznie nie powinien posiadać, może nie zostać dobrze przyjęte, dodając przemyślany zmarszczkę do rozmów.

Ten Podwójna ekspozycja Demo Gamescom przekonało mnie do Shift jako fajnej mechaniki i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak gra wykorzysta ją dalej, aby opowiedzieć swoją historię. Dodajmy do tego powrót Maxa i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak rozwinie się ta wieloświatowa zagadka morderstwa.



Source link

Idź do oryginalnego materiału