Za reklamowanie produktów, które nie były dostępne wszędzie, niemiecka sieć supermarketów Lidl została zobowiązana do zapłacenia swojemu konkurentowi Intermarché 43 mln euro odszkodowania we Francji. Sędziowie Sądu Apelacyjnego orzekli, iż Lidl dopuścił się wprowadzających w błąd praktyk handlowych w decyzji udostępnionej agencji prasowej AFP w środę.
Akt oskarżenia dotyczył około 370 reklam telewizyjnych z lat 2017–2023, które promowały produkty w atrakcyjnych cenach. Sędziowie argumentowali jednak, iż Lidl nie zapewnił dostępności tych produktów we wszystkich sklepach przez okres 15 tygodni. W związku z tym stanowiło to „nieuczciwą konkurencję”.
Chociaż w reklamach znajdowała się informacja, iż lista sklepów, w których oferta będzie dostępna, jest dostępna online, informacja ta była zbyt dyskretna. Co więcej, Lidl miał świadomość, iż reklamowane produkty nie były dostępne we wszystkich sklepach lub przez wystarczająco długi czas. Intermarché pozwało Lidla już w 2019 r., ale w 2022 r. pozew został oddalony w pierwszej instancji, a następnie firma wniosła apelację.