Kupiła pellet online, towar nie dotarł. Policja ostrzega

3 tygodni temu

Policjanci odnotowali kolejne zgłoszenie dotyczące oszustwa internetowego podczas zakupu opału. 34-letnia mieszkanka powiatu ostrołęckiego zapłaciła za zamówiony pellet, jednak towar nie został dostarczony.

Zakup opału zakończył się stratą pieniędzy

W środę, 19 listopada do dyżurnego policji zgłosiła się 34-letnia kobieta, która poinformowała o utracie pieniędzy podczas zakupu pelletu drzewnego w internecie.

Zamówiła blisko tonę opału za kwotę 1300 złotych.

Pomimo dokonania przelewu na wskazane przez sprzedawcę konto, zamówiony towar nie dotarł do odbiorcy.

Kontakt ze sprzedającym został urwany.

Policja ostrzega przed oszustami

– Osoby zamieszczające tego typu ogłoszenia działają wyłącznie dla zysku, a po otrzymaniu pieniędzy gwałtownie urywają kontakt. Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas zakupów internetowych, zwłaszcza w okresie zimowym, gdy wzrasta liczba zamówień na opał – przekazuje nadkom. Tomasz Żerański z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Jak uniknąć oszustwa przy zakupie opału

Policja przypomina, iż przed dokonaniem zakupu warto zwrócić uwagę na:

  • wiarygodność sprzedawcy – sprawdzenie danych firmy, opinii i komentarzy,
  • fałszywe strony podszywające się pod znane firmy,
  • zbyt atrakcyjne ceny, które mogą być próbą wyłudzenia,
  • bezpieczne formy płatności, najlepiej przy odbiorze,
  • sprawdzenie produktu przed zapłatą.

– To, czy jesteśmy bezpieczni w sieci, zależy w dużej mierze od nas samych. Zachęcamy, by ostrzec najbliższych przed tego typu oszustami – dodaje nadkom. Tomasz Żerański.

mat

Idź do oryginalnego materiału