Kolejne oszustwo w powiecie przasnyskim. 44-latka straciła pieniądze po fałszywej prośbie o pomoc

3 tygodni temu

Policjanci z Przasnysza ostrzegają przed kolejnymi próbami wyłudzeń z wykorzystaniem komunikatorów internetowych i kodów BLIK. 44-letnia mieszkanka powiatu straciła 1300 złotych po tym, jak uwierzyła w wiadomość od rzekomego członka rodziny.

Fałszywa prośba o pilną „pożyczkę”

Do zdarzenia doszło w minionym tygodniu.

Jak przekazuje policja, oszust podszywający się pod członka rodziny wysłał do kobiety wiadomość z prośbą o pilne wsparcie finansowe.

Wskazał, iż pieniądze można przekazać poprzez wygenerowanie kodu BLIK.

Po otrzymaniu kodu sprawca natychmiast wypłacił środki. Kobieta straciła 1300 złotych, a gdy zorientowała się, iż to oszustwo, zgłosiła sprawę policjantom.

– Oszuści działają na terenie całego kraju licząc na szybki zysk. W takiej sytuacji nie działajmy w emocjach i nie ulegajmy presji rzekomych bliskich – podkreśla asp. Ilona Cichocka z KPP Przasnysz.

Jak nie dać się oszukać?

Policjanci przypominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • stosowanie dwuskładnikowego uwierzytelnienia kont w mediach społecznościowych,
  • weryfikacja tożsamości osoby piszącej – najlepiej poprzez wykonanie telefonu,
  • sprawdzanie danych transakcji przed zatwierdzeniem operacji w bankowości mobilnej,
  • ochrona telefonu i kodów dostępu do aplikacji bankowej.

– Najprostszym sposobem sprawdzenia, czy ktoś rzeczywiście potrzebuje pomocy, jest wykonanie telefonu. Zajmie to zaledwie kilkadziesiąt sekund, a może uchronić przed utratą oszczędności – dodaje asp. Ilona Cichocka.

mat

Idź do oryginalnego materiału