Kolejne oszustwo „na pracownika banku”. Seniorka straciła 60 tysięcy złotych

1 dzień temu

Policjanci z powiatu radomskiego ostrzegają przed kolejnym przypadkiem oszustwa „na pracownika banku”.

Ofiarą przestępców padła 70-letnia mieszkanka regionu, która – ufając fałszywemu konsultantowi – zaciągnęła trzy pożyczki i przekazała oszustom łącznie 60 tysięcy złotych.

Do seniorki zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku. Twierdził, iż ktoś próbował w jej imieniu wziąć kredyt. Aby „zablokować” rzekome nieuprawnione działania, rozmówca namówił kobietę, by sama zaciągnęła pożyczki i przelała pieniądze na „bezpieczne konta”. Przekonana o zagrożeniu 70-latka uwierzyła w historię i zgodnie z instrukcjami oszustów przelała całą uzyskaną kwotę.

Dopiero później zorientowała się, iż padła ofiarą manipulacji, i zgłosiła sprawę policji.

Należy zachować wyjątkową ostrożność podczas rozmów telefonicznych z nieznanymi osobami. Oszuści potrafią prowadzić rozmowę w sposób wzbudzający panikę i poczucie konieczności natychmiastowego działania, co ma skłonić ofiarę do pochopnych decyzji finansowych.

Pamiętajmy:

  • Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o zaciąganie kredytu ani o przekazywanie pieniędzy na inne konto.
  • Jeśli pojawia się podejrzenie nieuprawnionych działań na koncie, należy rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić na oficjalną infolinię banku.
  • Każda telefoniczna prośba o pieniądze lub dane do konta to niemal na pewno próba oszustwa.
Idź do oryginalnego materiału