Kolej przyspiesza. niedługo z Wrocławia do Międzylesia dojedziemy w niecałe 100 minut

tvklodzka.pl 2 miesięcy temu
Zdjęcie: PKP PLK S.A.


Przedstawiciele PKP PLK S.A. podpisali umowy na remont linii, dzięki temu czas podróży pociągiem z Wrocławia do Międzylesia wyniesie poniżej 100 minut. Inwestycja, której koszt to ponad 117 mln zł, realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Jak zapowiada PKP PLK S.A., realizacja inwestycji pn. „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”, nie tylko skróci czas podróży i wpłynie na wzrost bezpieczeństwa, ale także pozwoli zwiększyć liczbę połączeń na tej trasie.

Podniesienie prędkości choćby do 120km/h

W grudniu br. najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych — informują przedstawiciele PKP PLK S.A. – Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości-nawet do 120km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu-Zdroju.

Na trasie Wrocław- Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest w tej chwili jeden z dwóch torów, a prace obejmują m.in. wymianę podkładów drewnianych na betonowe. To pozwoli na podniesienie prędkości do 120 km/h.

Więcej połączeń na trasie Bardo- Kłodzko

Pod koniec lipca br. mają także rozpocząć się prace dotyczące budowy posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem, co pozwoli na zwiększenie przepustowości linii.

Inwestycja pn.: Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie – budowa posterunku odstępowego w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych -etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025 r. – informują przedstawiciele PKP PLK S.A.






Idź do oryginalnego materiału