Kobieta oszukana metodą „na pracownika banku”. Z jej konta zniknęły pieniądze

2 godzin temu
Świętokrzyscy policjanci ostrzegają przed nowymi metodami oszustw, które coraz częściej wykorzystują podszywanie się za pracowników banku. Ofiary są przekonywane, iż ich dane zostały wykorzystane do zaciągnięcia kredytu lub iż środki na ich koncie są zagrożone, co skłania je do natychmiastowego działania. Tak stało się w przypadku kobiety, która straciła 10 tys. złotych. Kobieta zgłosiła się na komendę, opisując, iż zadzwoniła do niej osoba podająca się za pracownika banku. Oszust poinformował ją, iż ktoś próbuje zaciągnąć kredyt na jej dane osobowe i aby chronić swoje środki, powinna przelać oszczędności na „bezpieczne” subkonto, używając kodów BLIK. W wyniku tego fałszywego działania, 32-latka straciła 10 tys. złotych.

Policja apeluje o szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z rzekomymi przedstawicielami banków oraz przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści potrafią sprawić, iż numer, z którego dzwonią, wygląda jak oficjalny numer banku, a ich działania wydają się wiarygodne. Informują o rzekomych nieautoryzowanych transakcjach, przekonując, iż konieczne jest pilne działanie, aby uniknąć utraty pieniędzy.

Przestępcy cały czas udoskonalają swoje metody, starając się wykorzystać każdą okazję do wyłudzenia oszczędności. Warto zachować szczególną ostrożność i zawsze weryfikować wszelkie pod
Idź do oryginalnego materiału