Jedno kliknięcie kosztowało ją 3 tys. zł.

1 dzień temu
Coraz więcej osób pada ofiarą internetowych oszustów, którzy żerują na sprzedawcach korzystających z popularnych portali ogłoszeniowych. Mieszkanka Świdnika przekonała się o tym boleśnie, gdy w wyniku sprytnej manipulacji przestępców straciła 3 tysiące złotych. Policja ostrzega: każda podejrzana wiadomość z linkiem do “odbioru płatności” może być próbą wyłudzenia.

Do zdarzenia doszło, gdy syn kobiety wystawił na sprzedaż komputer za pośrednictwem serwisu Market Place. Niedługo po opublikowaniu ogłoszenia otrzymał wiadomość od rzekomego kupca, który przesłał link mający służyć do odbioru pieniędzy. Problemy z logowaniem skłoniły matkę chłopaka do pomocy. Kobieta postanowiła zalogować się do systemu dzięki własnych danych. Po wpisaniu numeru telefonu na stronie pojawiającej się po kliknięciu linku, skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika firmy kurierskiej InPost. Twierdził, iż doszło do błędu i by kontynuować transakcję, potrzebuje kodu BLIK.

Nieświadoma mieszkanka Świdnika wygenerowała kod i podała go rozmówcy. Chwilę później z jej konta zniknęło 3 tysiące złotych. Oszust przerwał połączenie, a transakcja okazała się zwykłym wyłudzeniem.

Policja apeluje o rozwagę i przypomną, iż każdy internetowy kontakt z potencjalnym nabywcą może być pierwszym krokiem do poważnych strat finansowych.

Idź do oryginalnego materiału