Gdy matkę oszukiwano na BLIK-a, córka pomagała jej wykonywać polecenia "pracownika banku"

1 godzina temu

Jeszcze tego samego dnia 71-latka zjawiła się na komendzie, aby zgłosić oszustwo

Gostyścy policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, do którego doszło w poniedziałek, 15 grudnia 2025 roku. Ofiarą oszutów padła 71-letnia mieszkanka powiatu gostyńskiego.

Scenariusza zdarzeń wyglądał bardzo podobnie, jak w poprzednich przypadkach przy przestępstwie metodą "na BLIK-a".

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU POD GRAFIKĄ - KLIKNIJ, żeby PRZECZYTAĆ

https://gostynska.pl/wiadomosci/rekordowe-oszustwo-internetowe-mezczyzna-stracil-na-gieldzie-ponad-200-tysiecy-zlotych/9QwEhP0Y1iTp9qCIRk33

Najpierwa oszuści pytali o kredyt, potem zadzwonili, bo chcieli chronić oszczędności mieszkańki powiatu gostyńskiego

W pierwszej kolejności do pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta mówiąca po polsku, z wyraźnym wschodnim akcentem.

- Rozmówczyni przedstawiła się jako pracownik firmy pożyczkowej i zapytała, czy kobieta składała wniosek o kredyt? Gdy mieszkanka powiatu gostyńskiego zaprzeczyła, połączenie zostało zakończone - relacjonuje podkomisarz Monika Curyk, rzecznik prasowa Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu.

Godzinę później do 71-latki zadzwonił mężczyzna, który z kolei przedstawił się jako pracownik instytucji finansowej czuwającej nad bezpieczeństwem transakcji gotówkowych.

Oszust poinformował, iż środki zgromadzone na rachunku bankowym kobiety są zagrożone i aby je zabezpieczyć, należy przelać pieniądze na inny rachunek bankowy.

W procederze "pomagała" córka ofiary

- Podczas rozmowy przy kobiecie była jej córka, która pomagała matce w realizacji poleceń rozmówcy. Generowała kody BLIK i podawała je telefonicznie mężczyźnie podającemu się za pracownika instytucji finansowej - dodaje oficer prasowa KPP Gostyń.

W ten sposób oszuści uzyskali dostęp do zgromadzonych przez 71-letnią mieszkankę powiatu gostyńskiego oszczędności i "wyczyścili" jej konto.

Kobieta straciła łącznie 4800 złotych.

Jak uchronić się przed oszustami?

Komenda Powiatowa Policji w Gostyniu apeluje o zwracanie szczególnej ostrożności podczas wykonywania internetowych transkacji finansowych i kierowanie się następującymi wytycznymi, które zminimalizują ryzyko padnięcią ofiarą oszustwa:

  1. Pracownicy banków, instytucji finansowych ani firm pożyczkowych nigdy nie proszą o podawanie kodów BLIK przez telefon.
  2. Nie ma czegoś takiego jak „przelew bezpieczeństwa” wykonywany na polecenie osoby dzwoniącej.
  3. Każda informacja o „zagrożonych środkach” ma na celu wywołanie strachu i pośpiechu.
  4. W przypadku wątpliwości należy przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z numeru podanego na karcie lub oficjalnej stronie internetowej.

KLIKNIJ ZDJĘCIE, żeby PRZECZYTAĆ ARTYKUŁ

https://gostynska.pl/wiadomosci/rolnikom-ku-przestrodze-plantator-kukurydzy-padl-ofiara-oszustwa-stracil-towar-warty-kilkaset-tysiecy-zlotych/rLmECS01Ef1goJH96VkS
Idź do oryginalnego materiału