Gaśnicze olbrzymy w służbie od ponad 20 lat

1 rok temu

Na początku XXI wieku firma Wawrzaszek ISS dostarczyła polskiej straży pożarnej czteroosiowe ciężkie samochody ratowniczo – gaśnicze.

Pod zabudowę wykorzystano podwozie Renault Kerax 420.40 z silnikiem o mocy 420 koni mechanicznych, manualną skrzynią biegów, napędem 8×4 (dwie pierwsze osie skrętne) i kabiną jednomodułową przystosowaną do przewozu dwóch lub trzech strażaków.

Nadwozie to konstrukcja wykonana ze stali nierdzewnej i aluminium, posiada dziewięć skrytek sprzętowych w układzie 4+4+1, są zamykane żaluzjami i klapami aluminiowymi. Dach zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego, znajduje się na nim działko wodno-pianowe i skrzynie sprzętowe.

Samochód ma zbiornik na wodę o pojemności 10 000 litrów i zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 4000 litrów, wykonane są z kompozytu wielowarstwowego. W tylnej części pojazdu znajduje się autopompa Ruberg o wydajności 5000 lub 6000 litrów na minutę przy ciśnieniu 10 bar.

Firma Wawrzaszek wykonała sześć takich samochodów. Trzy znajdują się w województwie śląskim, a dokładnie w komendach w Chorzowie, Sosnowcu i Zabrzu, pozostałe są w Jednostkach Ratowniczo – Gaśniczych nr 8 i 10 w Warszawie oraz Portowej Straży Pożarnej FLORIAN.

W przypadku Portowej Straży Pożarnej wóz posiada zbiornik wody 4000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 10 000 litrów i autopompę o wydajności 6000 l/min.

JRG Zabrze Foto. Zabrze112.pl
JRG 2 Sosnowiec Foto. Grzegorz Fortuna
JRG Chorzów Foto. Grzegorz Fortuna
JRG 8 Warszawa Foto. Grzegorz Fortuna
JRG 10 Warszawa Foto. Łukasz Sienicki
Portowa Straż Pożarna FLORIAN Foto. PSP FLORIAN
Idź do oryginalnego materiału