Ford Ranger Limited: pickup na polowanie i do codziennej jazdy

1 dzień temu

Pickupy stają się powoli prozą życia wielu myśliwych w Polsce. Nic w tym dziwnego, bowiem pojazdy te łączą w sobie doskonałe adekwatności terenowe z pojemną przestrzenią załadunkową, która jest niezależna od kabiny pasażerskiej. Jest to idealna opcja do transportu upolowanej zwierzyny, szczególnie pod względem bioasekuracji, utrzymywania bagażnika w czystości i trzymaniu zapachów z dala od kabiny, a także wzroku nawiedzonych aktywistów antyłowieckich. Wielu prawdopodobnie myśliwych zastanawia się, czy współczesny pickup może być użytkowany również jako auto na co dzień? Pragniemy podzielić się naszą recenzją Forda Rangera wersji Limited, który użytkowany jest w miksie ze znaczącą przewagą jazdy autostradowo miejskiej.

Moc z umiarkowanym apetytem na paliwo

Pod maską naszego Forda Rangera znalazł się jeden z najbardziej popularnych silników 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o mocy 205 KM. Jest to wersja kompromisowa, ponieważ powyżej pojemności dwóch litrów dealerzy muszą płacić znacznie wyższą opłatę akcyzową, która oczywiście jest przenoszona na klientów. Dzięki temu można w kwocie nieco powyżej 200 tyś zł kupić całkiem dobrze wyposażone auto, które na podwójnej turbinie radzi sobie przyzwoicie. Auto z tym silnikiem potrzebuje 10,5 sek aby rozpędzić się od 0-100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h, jednak to nie jest auto stworzone do wyścigów.

Przy oszczędnej jeździe można zejść ze spalaniem poniżej 8l/100km, jednak przy normalnej mieszanej jeździe w naszym egzemplarzu po przejechaniu łącznie pona 11 tyś km wyszło średnie 8,2l/100km. To niezły wynik, jak na auto o masie blisko 2,5 i 18 calowych oponach AT. Z całą pewnością na ekonomie jak i płynność jazdy ma wpływ doskonała fordowsko/GM 10 biegowa automatyczna skrzynia biegów. W połączeniu z momentem obrotowym 500nm dobrze radzi sobie podczas wyprzedzania na autostradzie, w terenie lub podczas ciągnięcia przyczepy.

Stworzony do jazdy w terenie

Ford Ranger jest przystosowany do pokonywania większości terenów łowieckich. Dzięki prześwitowi wynoszącemu 219 mm i zdolności brodzenia do 800 mm, można nim bezpiecznie przekraczać błotniste drogi czy średnie leśne koleiny. Do dyspozycji mamy komplet napędów, od 4×4 auto, 4x4H (stały) oraz 4×4 L (z blokadą), a także opcja jazdy tylko z napędem na jedną oś. Dodatkowo kierowca może wspomagać się elektronicznymi trybami do holowania przyczepy oraz dla wymagającego terenu. Myśliwi często korzystają z przyczep i tu Ford Ranger pozwala na holowanie przyczepy o masie do 3500 kg z możliwością wspomagania dodatkowymi systemami ułatwiającymi sprzęganie i manewrowanie. Poza elektroniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego dodano również System kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) – pomagający utrzymać kontrolowaną prędkość na stromych zboczach.

Pakowna skrzynia ładunkowa

Długość skrzyni ładunkowej wynosi od 1638 mm do 2305 mm, co pozwala na załadunek dużych przedmiotów. Przestrzeń ładunkowa to około 1000l z systemem zamykanej rolety. Powinien się zmieścić bez problemu byk, ale z odbitym łbem Dostęp do przestrzeni ładunkowej poprawiają również dedykowane stopnie w tylnej części błotników. Co ciekawe, to jak na tą klasę samochodu klapa otwiera się i zamyka bardzo komfortowo i lekko. Na duży plus zasługuje oświetlenie wewnętrzne paki, co bardzo się przydaje zarówno do celów łowieckich, jak i podczas zakupów.

Komfort jazdy i nowoczesne technologie

Ford Ranger w wersji Limited oferuje naprawdę fajne luksusowe wnętrze, w którym znajdziemy:

  • Ekran dotykowy 10,1 cali z systemem SYNC 4, z klasyczną manualną obsługą nawiewów i szybkim dostępem do podstawowych funkcji.
  • Cyfrowy kokpit z przejrzystymi wskaźnikami. Bez wodotrysków, ale każdy dostosuje do siebie.
  • Wygodne skórzane fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji, które są naprawdę komfortowe podczas dłuższych tras i zapewniają fajne trzymanie boczne.
  • Skórzana wielofunkcyjna kierownica z funkcją podgrzewania.
  • Bardzo dobry system audio B&O

Zadbano również o dedykowany przycisk wyłączania funkcji „start/stop” , który przecież większość używa zaraz po uruchomieniu auta. Wiele osób może zaskoczyć fajna widoczność Rangera, której wisienką są ogromne lusterka boczne. Manewrowanie tym samochodem choćby w mieście nie stanowi problemu, jednak warto pamiętać o długości auta. Na plus należy również wyciszenie pojazdu, gdzie do 120 km/h praktycznie nie słychać silnika.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

W zasadzie nowy Ford Ranger w wersji Limited został wyposażony we wszystko, co aktualnie można sobie wymyśleć:

  • Aktywny tempomat utrzymujący bezpieczny dystans,
  • Asystenta utrzymania pasa ruchu,
  • System wykrywania przeszkód i automatycznego hamowania,
  • Kamerę i czujniki 360 stopni, umożliwiającą precyzyjne manewrowanie w ciasnych miejscach, a choćby ostrzega o pojazdach z boku podczas cofania.
  • Dość precyzyjny system czytania znaków który można dzięki przycisku na kierownicy wyłączyć, aby nie uruchamiały nam się sygnały ostrzegania o przekroczeniu prędkości

Hunter Project Rad Motors Radom

Marka Ford jako jeden z nielicznych producentów aut terenowych nie zapomina o myśliwych, czego przykładem jest HUNTER PROJECT realizowany przez Autoryzowanego Dealera Forda Rad Motors w Radomiu. W tym salonie myśliwi mogą liczyć na profesjonalne doradztwo w zakresie doposażenia pojazdu w specjalne akcesoria łowieckie, a także na dodatkowe korzyści po okazaniu legitymacji PZŁ. Z salonu Forda w Radomiu można wyjechać kompletnie doposażonym, a także customowo oklejonym pojazdem.

Podsumowanie

Nowy Ford Ranger to prawdziwy towarzysz myśliwego lub entuzjasty strzelectwa potrzebującego przestrzeni ładunkowej i adekwatności terenowych . Oferuje mocne silniki, niezawodny napęd 4×4, imponujące zdolności terenowe i zaawansowane systemy wspomagające jazdę, również z przyczepą. Przestronna skrzynia ładunkowa i nowoczesne wnętrze sprawiają, iż jest to jeden z najlepszych wyborów dla osób aktywnie spędzających czas w terenie. Prowadzi się świetnie i oferuje komfort, którego nie powstydziłby się nie jeden kompakt. Ranger to samochód, który sprawdzi się zarówno na leśnych ścieżkach, jak i w codziennej eksploatacji.

Idź do oryginalnego materiału