Fałszywy pracownik banku, po weryfikacji sms wyłudził od mężczyzny blisko 20 tys. zł

2 tygodni temu

Fałszywy konsultant ds. bezpieczeństwa zadzwonił do 28-letniego mężczyzny. Podał się za pracownika jego banku, w którym ma swój rachunek. Wraz z innym oszustem dostępnym na „infolinii” powiadomiono go, iż jego oszczędności są w niebezpieczeństwie. Nakłoniono go do zainstalowania aplikacji i się zaczęło.

Oszuści wykorzystali sytuację i łatwo wierność ofiary

Mężczyzna na prośbę oszustów zainstalował aplikację służącą do zdalnego dostępu do jego rachunku bankowego. Podał wszelkie niezbędne dane do obsługi rachunku. Sprawcy, wykorzystując tę sytuację, wypłacili z jego konta niemal 20 tysięcy złotych. Kiedy mężczyzna próbował dokonać kolejnego przelewu w wysokości 15 tysięcy złotych, zorientował się, iż padł ofiarą oszustwa. Natychmiast zgłosił sprawę zarówno do banku, jak i policjantom.

Telefon | fot. Adobe Stock

Jak działają oszuści

Do Policjantów z Kraśnika przybył 28-letni mieszkaniec Gminy Trzydnik Duży. Opowiedział, iż otrzymał telefon od mężczyzny podszywającego się pod konsultanta bankowego. Ten rzekomo wysłał mu SMS-a, pod pretekstem weryfikacji danych, i ostrzegł, iż jego oszczędności w banku są zagrożone.

Mężczyzna przekazał oszustowi swoje dane osobowe i czekał na telefon z działu bezpieczeństwa. Następnie, kolejny rzekomy konsultant ze wschodnim akcentem nakazał mu zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi telefonu, twierdząc, iż ktoś próbuje wypłacić blisko 20 tysięcy złotych z jego konta.

Zdjęcie ilustracyjne | fot. NBP

Mając wszystkie potrzebne dane oszuści wypłacili 20 000 zł

Dysponując informacją, iż ktoś chce przelać 20 tyś. zł z jego konta, zażądał anulowania przelewu, jednakże zaskoczyło go to, iż zamiast tego pieniądze zniknęły z jego konta. Kolejny telefon od konsultanta informował, iż ktoś próbuje ponownie wypłacić pieniądze, tym razem na kwotę 15 tysięcy złotych. Wtedy mężczyzna zrozumiał, iż padł ofiarą oszustwa, rozłączył się i skontaktował z prawdziwą infolinią banku, gdzie potwierdzono, iż został oszukany. Natychmiast zgłosił sprawę na Policję.

Radiowóz policji na sygnałach | fot. Dominik Wąsik

Zobacz, jak nie dać się oszukać

Unikaj instalowania aplikacji pozwalających na zdalne sterowanie naszymi urządzeniami.
Nie udostępniaj obcym osobom danych umożliwiających naszą identyfikację przez telefon.

W sytuacji podejrzenia przestępstwa zalecamy jak najszybsze skontaktowanie się z bankiem lub na komisariat Policji.

Idź do oryginalnego materiału