Dyrektor Adobe opisał ukrytą strategię cenową jako „trochę podobną do heroiny”

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Jakiś Cegła suszona na słońcu exec jest cytowany jako opisujący swoją ukrytą strategię cenową jako „trochę podobną do heroiny”. Uwaga ta została ujawniona, gdy rząd opublikował jego nieocenzurowana skargaktóry oskarża firmę o celowo utrudniając anulowanie subskrypcję Creative Cloud.

Dyrektor przyznał, iż klienci byli niezadowoleni ze sposobu, w jaki firma utrudniała zrozumienie warunków umownych, ale stwierdził, iż poprawa tej sytuacji skutkowałaby „poważnym uszczerbkiem dla firmy” …

Gdy wykupisz subskrypcję Creative Cloud, automatycznie podświetlona opcja wyświetla miesięczny koszt, ale w rzeczywistości jest to roczna subskrypcja. jeżeli anulujesz ją w ciągu 12 miesięcy, zostaniesz obciążony wysoką opłatą za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

W zeszłym miesiącu dowiedzieliśmy się, iż Departament Sprawiedliwości USA (DOJ) współpracował z Federalną Komisją Handlu (FTC) w celu złożenia pozwu przeciwko firmie Adobe w związku z tą polityką.

Przez lata Adobe szkodziło konsumentom, zapisując ich do swojego domyślnego, najbardziej lukratywnego planu subskrypcji bez wyraźnego ujawnienia ważnych warunków planu. Adobe nie ujawnia odpowiednio konsumentom, iż rejestrując się na „roczny, płatny co miesiąc” plan subskrypcji („plan APM”), zgadzają się na roczne zobowiązanie i wysoką opłatę za wcześniejsze rozwiązanie umowy („ETF”), która może wynieść setki dolarów. Adobe wyraźnie ujawnia ETF tylko wtedy, gdy subskrybenci próbują anulować, zamieniając ukryty ETF w potężne narzędzie retencji… poprzez uwięzienie konsumentów w subskrypcjach, których już nie chcą.

Skraj znaleziono cytat w aktach sądowych.

Opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy są „trochę jak heroina dla Adobe”, według dyrektora Adobe cytowanego w niedawno opublikowanej skardze FTC przeciwko firmie za rzekome ukrywanie opłat i utrudnianie anulowania Creative Cloud. „Nie ma absolutnie żadnego sposobu, aby zlikwidować ETF lub mówić o tym bardziej otwarcie” w przepływie zamówień bez „ponoszenia dużych strat biznesowych”, powiedział ten dyrektor.

To właśnie jest najważniejsze odkrycie zawarte w nieocenzurowanej skardze, która zawiera również wcześniej niepublikowane zarzuty, iż Adobe wiedziało o badaniach wykazujących, iż procesy składania zamówień i anulowania były zbyt skomplikowane, a klienci byli niezadowoleni z niespodziewanych opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

Główny prawnik wewnętrzny Adobe, Dana Rao, twierdził, iż uwaga została wyrwana z kontekstu, a pracownik, który ją wypowiedział, nie był pracownikiem C-level, który mógłby podejmować decyzje w takich sprawach. Firma twierdziła również, iż ujawnienie opłaty karnej sprawiłoby, iż interfejs użytkownika byłby „bardzo zagracony”.

Firma Adobe niedawno miała problemy z zmiana warunków i postanowień które zdawały się rościć sobie prawo własności do pracy użytkowników. Firma później powiedział, iż to nieporozumienie i zmieniono brzmienie.

Opinia 9to5Mac

To klasyczny przykład myślenia krótkoterminowego, w którym zysk finansowy wynikający na przykład z opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy zostaje z łatwością przewyższony przez długoterminowe szkody dla marki.

zdjęcie zrobione przez Diana Polechina NA Odsłoń

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału