Dwa tygodnie rozmów z oszustem – 65-latka zaciągnęła siedem kredytów i straciła 200 tysięcy

2 godzin temu

65-letnia mieszkanka gminy Wschowa padła ofiarą oszustwa, w wyniku którego straciła blisko 200 tysięcy złotych.

Przez około dwa tygodnie odbierała telefony z numeru prywatnego od osoby podającej się za pracownika banku, która poinformowała ją o rzekomym pobraniu dużej sumy z jej konta. Pomimo iż na rachunku nie występowały takie środki, kobieta uwierzyła w przedstawioną historię i wykonywała polecenia rozmówcy.

W trakcie kilkudziesięciu połączeń oszust instruował, jakie kredyty i pożyczki ma zaciągnąć oraz na które konta przelać pozyskane środki. W wyniku manipulacji 65-latka zaciągnęła siedem różnych kredytów w kilku bankach na łączną kwotę blisko 200 tys. zł i przelała te pieniądze na wskazane rachunki.

Policja podczas debat społecznych i spotkań z seniorami podkreśla, by nie ufać bezrefleksyjnie rozmówcom przez telefon i w razie wątpliwości rozłączyć się, a następnie samodzielnie skontaktować z bankiem w celu weryfikacji. Funkcjonariusze apelują o ostrożność — oszuści wciąż działają i stosują coraz bardziej wyrafinowane metody.

Idź do oryginalnego materiału