Zmasowana akcja kontrolna wielkopolskich inspektorów na drodze ekspresowej S5 dała wymierne rezultaty. Pojazdy były przeciążone, niesprawne, a kierowcy nie przestrzegali czasu pracy i używali niedozwolonego emulatora AdBlue.
Przeprowadzona 13 lipca przez Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Poznaniu wraz z Biurem Kontroli Opłaty Elektronicznej – Wydziałem Mobilnych Jednostek Kontrolnych Zespołu Wielkopolski wspólna akcja na drodze ekspresowej S5 przyniosła wymierne rezultaty dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Patrole BKOE typowały i dociągały pojazdy na punkty kontrolne, gdzie przejmowały je patrole WITD z Poznania z mobilną jednostką diagnostyczną i inspektorzy z Gniezna ze swoimi wagami.
Tego dnia przeprowadzono 4 kontrole wagowe. Dwa pojazdy polskich przewoźników były przeciążone o 3,0 i 3,7 t i miały zawyżone naciski osi na drogę odpowiednio o 3,05 t i 2,85 t. Jeden wiózł kruszywo, a drugi koparkę. Przedsiębiorców czekają postępowanie administracyjne na 10.000 i 15.000 zł. Ponadto było 7 kontroli z zakresu UTD/PRD i 8 z wykorzystaniem mobilnej jednostki diagnostycznej.
Za przeciążenia pojazdów i za ich zły stan techniczny inspektorzy wszczęli 6 postępowań administracyjnych i zatrzymali 6 dowodów rejestracyjnych. Kierowcy otrzymali w sumie 10 mandatów za zły stan techniczny pojazdów i nieprzestrzeganie czasu pracy oraz za używanie emulatora AdBlue. W tym ostatnim przypadku mandat wyniósł 300 zł i zatrzymano dowód rejestracyjny ciągnika.
Ponadto w naczepie w jednym z kół stwierdzono niesprawny układ hamulcowy oraz brak aktualnych badań technicznych. Tutaj też inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny.