„Córka” załatwiła mieszkankę powiatu biłgorajskiego

1 tydzień temu

– Zgłosiła się do nas 59 – latka, która została oszukana. Kobieta otrzymała wiadomość za pośrednictwem komunikatora od osoby podającej się za jej córkę. Z treści wiadomości wynikało, iż „córce” zepsuł się telefon i pilnie potrzebuje pieniędzy na opłacenie nowego urządzenia. Ponieważ ma problemy z zalogowaniem się do aplikacji bankowej prosi o pilny przelew. 59 – latka sądząc, iż pomaga córce wykonała przelew na wskazane konto tracąc tym samym 2 000 złotych. Kiedy następnego dnia rozmawiała z córką okazało się, iż padła ofiarą oszustwa – informuje KPP w Biłgoraju.

Przypominamy, ta forma oszustwa jest coraz bardziej popularna. Zwykła wiadomość też może być próbą wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się pod naszych bliskich lub znajomych i proszą o przelanie pieniędzy na zakup towaru lub podanie kodu BLIK. Zanim zdecydujemy się pomóc postarajmy się skontaktować z osobą, która się do nas zwraca i potwierdzić czy faktycznie jest w potrzebie.

Idź do oryginalnego materiału