Chciała tylko pomóc siostrze. Padła ofiarą oszustów na blika

wdi24.pl 1 miesiąc temu

Chcąc wyłudzić pieniądze oszuści dzięki powszechnych komunikatorów podają się za członków rodziny czy znajomych i pod pretekstem pilnych płatności proszą o wygenerowanie kodu w systemie płatności mobilnych. Najczęściej tłumaczą to chwilowym brakiem dostępu do środków albo ustawionymi limitami na koncie, składając obietnicę szybkiego oddania " pożyczonych" pieniędzy. Tym razem czujność straciła mieszkanka powiatu wyszkowskiego, która chcąc pomóc siostrze, dwukrotnie udostępniła "jej" kody i w krótką chwilę straciła 1600 zł. Oszust podając się za członka rodziny nawiązał z kobietą kontakt za pośrednictwem komunikatora, prosząc o pieniądze. Przy trzeciej prośbie wygenerowania kodu w systemie płatności mobilnych, kobieta zaniepokoiła się i postanowiła zweryfikować z kim rozmawia. Okazało się, iż na koncie należącym do jej siostry doszło do włamania, a pożyczone pieniądze trafiły w ręce oszusta. Policja apeluje, by: potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, iż nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze, sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie).

Idź do oryginalnego materiału