Celem FCC jest ochrona osób, które doświadczyły przemocy domowej przed prześladowaniem samochodów podłączonych do sieci

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Przewodnicząca Federalnej Komisji Łączności Jessica Rosenworcel przedstawiła w środę nową propozycję, która utrudni prześladowanie osób, które doświadczyły przemocy domowej, za pośrednictwem systemów śledzenia lokalizacji ich samochodów.

Zawiadomienie o proponowanych przepisach zapoczątkowałoby proces, w którym FCC miałaby rozważyć, w jaki sposób może wykorzystać istniejące uprawnienia do stworzenia nowych zabezpieczeń dla osób, które doświadczyły przemocy domowej. Poszukuje więcej informacji na temat dostępnych usług samochodów podłączonych do sieci i ewentualnych zmian w sposobie, w jaki agencja wdraża te usługi Ustawa o bezpiecznych połączeniach są konieczne, aby określić, w jaki sposób narzędzia te mogą zostać wykorzystane do nadużyć. Agencja ma zająć się tą sprawą w ciągu najbliższego miesiąca.

Ustawa o bezpiecznych połączeniach, która została podpisana pod koniec 2022 r., nakłada na dostawców usług mobilnych obowiązek umożliwienia osobom, które doświadczyły przemocy domowej, oddzielenia swoich linii telefonicznych od linii telefonicznych sprawcy. Rosenworcel powiedział Reutera iż kwestie związane z samochodami podłączonymi do sieci „wydawały się niezwykle podobne” do prac agencji wdrażającej ustawę o bezpiecznych połączeniach.

„Samochód to najważniejsze koło ratunkowe, które może dać ocalałym szansę na ucieczkę od sprawców, uzyskanie niezależności i znalezienie wsparcia” – stwierdziła Rosenworcel w komunikacie prasowym ogłaszającym tę propozycję. „Osoby, które doświadczyły przemocy domowej, nie powinny wybierać między rezygnacją z pojazdu a poczuciem bezpieczeństwa”.

To posunięcie podkreśla wszechobecność śledzenia GPS na wielu różnych urządzeniach oraz to, jak funkcje te można wykorzystać do nadużyć technologicznych.

Wyloty w tym Reutera I New York Timesa zgłosiły przypadki śledzenia ofiar przemocy domowej przez partnerów stosujących przemoc za pośrednictwem samochodów podłączonych do Internetu. W jednym przypadku kobieta próbowała pozwać Teslę za zaniedbanie polegające na umożliwieniu mężowi prześladowania jej w pojeździe, pomimo wielokrotnych skarg kierowanych do firmy, Reutera zgłoszone. Ale Tesla zwyciężyła.

Osoby, które doświadczyły przemocy domowej, nie powinny wybierać między rezygnacją z pojazdu a poczuciem bezpieczeństwa”.

W zeszłym miesiącu, Rosenworcel napisał listy do dziewięciu wiodących producentów samochodów w USA, w tym Ford, General Motors i Tesla, z pytaniem, w jaki sposób radzą sobie z danymi geolokalizacyjnymi i czy mają jakieś plany, aby pomóc osobom, które doświadczyły przemocy domowej, oddzielić śledzenie ich samochodów od sprawców. Rosenworcel wysłał wówczas również listy do AT&T, T-Mobile i Verizon z pytaniem, w jaki sposób traktują dane geolokalizacyjne z usług samochodów podłączonych do sieci i ich zgodność z ustawą o bezpiecznych połączeniach.

Na przykład odpowiedź Tesli nie odnosi się bezpośrednio do przemocy domowej, ale: twierdzi, iż właściciele samochodów mogą „dostosuj parametry udostępniania, ograniczając widoczność lokalizacji.” Ale Toyota napisała usunie „dostęp do informacji o lokalizacji pojazdu i funkcji łączności na żądanie osoby, która przeżyła przemoc domową lub innego upoważnionego użytkownika”.

W zawiadomieniu o proponowanych przepisach starano się również skomentować, w jaki sposób dostawcy usług samochodowych podłączonych do sieci mogą aktywnie próbować chronić ofiary przed niewłaściwym wykorzystaniem ich systemów. jeżeli propozycja zostanie przyjęta, będzie można ją publicznie komentować, zanim FCC określi przepis i zagłosuje nad nim.



Source link

Idź do oryginalnego materiału