Katastrofy miały podobny przebieg. Do pierwszej doszło w Indonezji w październiku 2018 roku, do drugiej – w Etiopii w marcu roku następnego. W obu tragediach zginęło w sumie 346 pasażerów i członków załogi. Fatalną rolę odegrał w nich system MCAS, który w pewnych warunkach, przy niskiej prędkości lotu, automatycznie kieruje dziób maszyny w dół. Boeing wprowadził ten system, aby oszczędzić na szkoleniu pilotów. Po obu dramatach samoloty 737 MAX zostały uziemione na 20 miesięcy, co kosztowało koncern 20 miliardów dolarów.
Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego
1 rok temu
- Strona główna
- Pozostałe zgony
- Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego
Powiązane
Polecane
Oto siła Linuxa. AMD nie może wycofać sterowników
32 minut temu
Dzik wpadł do studzienki. Trwa akcja strażaków
1 godzina temu
Strażacy ćwiczyli ratownictwo na kolejkach linowych
1 godzina temu
Popularne
Śmierć na biwaku. Nie żyje 30-letni policjant ze Śląska
6 dni temu
183
Paweł Zalewski i Henryk Smolarz w programie "Graffiti"
4 dni temu
146
© PORZĄDEK 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.














English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·