Katastrofy miały podobny przebieg. Do pierwszej doszło w Indonezji w październiku 2018 roku, do drugiej – w Etiopii w marcu roku następnego. W obu tragediach zginęło w sumie 346 pasażerów i członków załogi. Fatalną rolę odegrał w nich system MCAS, który w pewnych warunkach, przy niskiej prędkości lotu, automatycznie kieruje dziób maszyny w dół. Boeing wprowadził ten system, aby oszczędzić na szkoleniu pilotów. Po obu dramatach samoloty 737 MAX zostały uziemione na 20 miesięcy, co kosztowało koncern 20 miliardów dolarów.
Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego

- Strona główna
- Pozostałe zgony
- Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego
Powiązane
Pogrzeb 15-letniego harcerza. Apel rodziny
2 godzin temu
Polecane
Spory pożar hali na Mazowszu. Niemal 100 strażaków w akcji
1 godzina temu
Weekend pod znakiem pożarów w powiecie
2 godzin temu
Duży pożar w dawnym zakładzie produkcyjnym pod Warszawą
2 godzin temu
Popularne
Szmuglują narkotyki, zabijają na zlecenie. Młodociane gangi ...
1 tydzień temu
152
© PORZĄDEK 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.