Katastrofy miały podobny przebieg. Do pierwszej doszło w Indonezji w październiku 2018 roku, do drugiej – w Etiopii w marcu roku następnego. W obu tragediach zginęło w sumie 346 pasażerów i członków załogi. Fatalną rolę odegrał w nich system MCAS, który w pewnych warunkach, przy niskiej prędkości lotu, automatycznie kieruje dziób maszyny w dół. Boeing wprowadził ten system, aby oszczędzić na szkoleniu pilotów. Po obu dramatach samoloty 737 MAX zostały uziemione na 20 miesięcy, co kosztowało koncern 20 miliardów dolarów.
Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego

- Strona główna
- Pozostałe zgony
- Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego
Powiązane
Fałszywy pracownik banku oszukał kobietę
46 minut temu
Zabił swoją znajomą. Później wyprowadzał jej psa
3 godzin temu
Polecane
Kronika Ochotniczej Straży Pożarnej
1 godzina temu
Duży pożar hali z oponami. Czarny dym widać z daleka
2 godzin temu
Popularne
Centrum Warszawy sparaliżowane przez alarm bombowy. Dwieście...
1 dzień temu
131
"Zemsta". Obajtek reaguje na głośną akcję ABW
2 dni temu
124
© PORZĄDEK 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.