Katastrofy miały podobny przebieg. Do pierwszej doszło w Indonezji w październiku 2018 roku, do drugiej – w Etiopii w marcu roku następnego. W obu tragediach zginęło w sumie 346 pasażerów i członków załogi. Fatalną rolę odegrał w nich system MCAS, który w pewnych warunkach, przy niskiej prędkości lotu, automatycznie kieruje dziób maszyny w dół. Boeing wprowadził ten system, aby oszczędzić na szkoleniu pilotów. Po obu dramatach samoloty 737 MAX zostały uziemione na 20 miesięcy, co kosztowało koncern 20 miliardów dolarów.
Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego

- Strona główna
- Pozostałe zgony
- Boeing przyzna się do oszustw. Dzięki temu uniknie procesu karnego
Powiązane
Sprawa Luigiego Mangione. Prokurator chce kary śmierci
3 godzin temu
Polecane
Pożar w komisie samochodowym. Strażak został ranny
33 minut temu
Pożar komisu samochodowego na Śląsku. Ranny jeden strażak
1 godzina temu
Popularne
Wrzosek kontra Ozdoba. Jest reakcja na słowa europosła
1 tydzień temu
111
© PORZĄDEK 2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.