Anulowane i opóźnione zamówienia z Empik - rekompensaty dla klientów

pultusk24.pl 3 godzin temu
Jeśli przedsiębiorca nie dotrzymuje deklarowanego terminu wysyłki lub dostawy to może naruszać prawa konsumentów. Klienci empik.com zgłaszali nieprawidłowości występujące podczas zakupów. W wyniku interwencji Prezesa UOKiK spółka przyzna konsumentom rekompensaty. Empik.com to sklep internetowy z szerokim asortymentem produktów, również cyfrowych, a jednocześnie platforma e-commerce, na której swoją ofertę prezentują sprzedawcy zewnętrzni. Do UOKiK dochodziły sygnały wskazujące na nieprawidłowości w realizacji zamówień – konsumenci otrzymywali informację o ich anulowaniu bądź ich zamówienia były opóźnione względem deklaracji na platformie i w komunikacji mailowej. Prezes UOKiK sprawdził w postępowaniu wyjaśniającym, w jaki sposób Empik prezentował w serwisie informacje o produktach m.in. o ich dostępności i terminie wysyłki oraz przyjrzał się terminom realizacji zamówień.

- Kupując online, konsumenci polegają na informacjach udostępnianych im przez przedsiębiorców. Mają prawo zakłada, iż produkty, które mogą włożyć do wirtualnego koszyka i zamówić, są rzeczywiście dostępne, a informacje o czasie ich wysyłki i dostarczenia są prawdziwe. Nie jest to tylko luźna deklaracja sprzedawcy, ale konkretne zobowiązanie umowne. Nie powi
Idź do oryginalnego materiału