71-latka z gminy Pruchnik chciała zainwestować, a straciła wszystkie oszczędności

ekspresjaroslawski.pl 1 tydzień temu

71-latka z gminy Pruchnik padła ofiarą oszustwa, w wyniku czego straciła ponad 33 tys. zł. Kobieta umożliwiła dostęp do bankowości internetowej osobom, które wypłaciły z jej konta wszystkie oszczędności. Do 71-letniej kobiety kobiety zadzwonił mężczyzna, który zaoferował jej inwestycję w akcje jednej ze spółek. Mieszkanka gminy Pruchnik przelała kwotę 850 zł na wskazane telefonicznie konto bankowe. – Po dokonanej płatności 71-latka prowadziła rozmowy telefoniczne z rzekomymi konsultantami przez kilka dni. Rozmówcy zapewniali ją o dużych zyskach i legalności inwestycji. Nakłonili seniorkę do zainstalowania aplikacji swojego banku na telefonie, aby nie musiała chodzić do banku i mogła wszystko robić na telefonie. W trakcie jednej z rozmów „profesjonalny analityk” polecił kobiecie zainstalowanie na telefonie programu do zdalnego dostępu pulpitu. Mieszkanka gminy Pruchnik nie podejrzewając podstępu, postępowała zgodnie z poleceniami. Po zainstalowaniu aplikacji i zalogowaniu się do bankowości internetowej, oszuści przechwycili login i hasło bankowe, tym samym wyczyścili konto bankowe kobiety z którego wypłacili kwotę ponad 33 tys. złotych – informuje asp. s

Idź do oryginalnego materiału