70-latka z Olsztyna nie dała się nabrać na oszustwo „na pracownika banku”

1 dzień temu
Zdjęcie: 70-latka z Olsztyna nie dała się nabrać na oszustwo „na pracownika banku” / fot. Pixabay.com


Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie odnotowali kolejną próbę wyłudzenia pieniędzy metodą „na pracownika banku”. Tym razem ofiarą oszustów miała paść 70-letnia mieszkanka miasta. Dzięki rozwadze i szybkiej reakcji seniorka nie straciła oszczędności, mimo iż sprawcy przez kilka godzin podejmowali natarczywe próby zmanipulowania jej.

Fałszywy telefon z firmy pożyczkowej

Do kobiety przed południem zadzwoniła osoba podająca się za pracownika firmy pożyczkowej. Seniorka usłyszała, iż ktoś w jej imieniu złożył wniosek o pożyczkę. Informacja miała wywołać niepokój i przygotować ją na kolejne połączenia.

Po kilkunastu minutach ponownie zadzwonił telefon. Tym razem rozmówca przedstawił się jako pracownik jednego z banków i przekonywał, iż środki zgromadzone na rachunku 70-latki są zagrożone. Według niego jedynym sposobem ich zabezpieczenia miało być przelanie ponad 30 tysięcy złotych na specjalne konto. Dla uwiarygodnienia wysłał kobiecie wiadomość SMS, która w telefonie wyświetliła się jako wysłana z instytucji finansowej.

20 połączeń w 4 godziny

Kiedy seniorka nie uległa namowom, oszuści zaczęli dzwonić coraz częściej i z różnych numerów. Przez niespełna cztery godziny wykonali ponad 20 połączeń. Próbowali ją przekonać, iż tylko szybka reakcja pozwoli uchronić jej pieniądze, a choćby instruowali, by w banku nie mówiła kasjerom o prawdziwym powodzie transakcji.

Kobieta, podejrzewając oszustwo, udała się do placówki bankowej. Tam ostatecznie upewniła się, iż jej oszczędności są bezpieczne, a dane podawane przez rzekomych „pracowników” są fałszywe. Zastrzegła też swoje dane osobowe.

Policja apeluje o ostrożność

Dzięki czujności 70-latki sprawcom nie udało się zrealizować przestępczego planu. Policja przypomina, iż w takich sytuacjach należy zachować spokój, nigdy nie przekazywać pieniędzy ani danych osobom podającym się przez telefon za pracowników banku czy innych instytucji.

– Oszuści często wykorzystują strach, pośpiech i element zaskoczenia. Każdy niepokojący telefon warto zweryfikować, kontaktując się bezpośrednio z bankiem lub zgłaszając sprawę policji – apelują funkcjonariusze.

źródło: KMP Olsztyn

Idź do oryginalnego materiału