39-lata straciła 331 tys. zł wierząc, iż rozmawia z policjantem

6 miesięcy temu

39-letnia kobieta padła ofiarą przebiegłego oszustwa, tracąc w niecałą godzinę 331 tysiące złotych. Spryciarze wykorzystali dobrze znaną metodę na tak zwanego „policjanta”, aby skłonić kobietę do przekazania swoich oszczędności. Jak podają lokalne służby, zdarzenie miało miejsce w piątek, 20 października.

Wszystko zaczęło się od telefonu, który kobieta otrzymała na swój służbowy numer stacjonarny. Męski głos przedstawił się jako funkcjonariusz policji i poinformował kobietę, iż z jej konta bankowego nieuprawniona osoba wykonała przelew w kwocie 30 tysięcy złotych na zagraniczne konto. Aby zabezpieczyć pozostałe środki, zasugerował on, iż kobieta powinna zdeponować swoje oszczędności na specjalnym koncie technicznym Policji.

Aby zweryfikować tożsamość swojego rozmówcy, kobieta została poproszona o wprowadzenie numeru „997” na swoim aparacie telefonicznym, co miało potwierdzić, iż rozmawia z prawdziwym funkcjonariuszem. Po połączeniu z drugim mężczyzną, który również przedstawił się jako policjant, 39-latka została przekonana do zwiększenia limitów przepływów finansowych w swoim banku online. Następnie zleciła dwa duże przelewy natychmiastowe na podane przez oszustów konto bankowe.

Rozmowa z oszustami była na tyle przekonująca, iż kobieta potwierdziła zgodę na przelewy w rozmowie z pracownikiem banku, co jest standardową procedurą w przypadku większych transakcji. Dopiero interwencja współpracownicy, która usłyszała rozmowę i zdała sobie sprawę z oszustwa, skłoniła kobietę do przerwania kontaktu z fałszywymi policjantami. Niestety, w momencie zgłoszenia się do lokalnej jednostki policji, było już za późno, aby zablokować środki.

Policja przypomina, iż funkcjonariusze nigdy nie proszą o wykonanie przelewów bankowych w celu zabezpieczenia środków finansowych. jeżeli ktoś otrzyma telefon z taką prośbą, powinien natychmiast się rozłączyć i zgłosić zdarzenie na policję. Takie sytuacje są przykładem, dlaczego tak ważne są kampanie informacyjne i profilaktyczne mające na celu uświadomienie społeczeństwa na temat różnych metod oszustw i zachowanie ostrożności w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi.

Idź do oryginalnego materiału