24-latka wzięła kredyt i wpłaciła 100 tys. zł oszustom

1 dzień temu

Ponad 100 tysięcy złotych straciła 24-latka, z którą skontaktowała się rzekoma przedstawicielka banku. Oszustka wmówiła jej, iż tylko zaciągnięty kredyt zablokuje możliwość wyłudzenia pożyczki z jej konta. Niestety zmanipulowana młoda kobieta wypłaciła pieniądze w łukowskim banku i pojechała do Siedlec, aby tam je wpłacić oszustom.

Z relacji młodej kobiety wynika, iż kilka dni temu skontaktowała się z nią kobieta przedstawiająca się jako pracownica Narodowego Banku Polskiego. Od niej 24-latka dowiedziała się, iż ktoś próbuje zaciągnąć na jej konto kredyt. By mu to uniemożliwić i zablokować transakcję młoda kobieta miała udać się do banku, by tam samemu wziąć kredyt i wypłacić gotówkę. Instruowana przez rozmówców młoda kobieta poinformowała bankowców, iż pieniądze są jej potrzebne na zakup działki budowlanej. Ponadto zgodnie z instrukcją nie zdradzała dokładnych szczegółów łukowskim bankowcom, gdyż „są oni zamieszani w działania oszustów”. Nieświadoma podstępu 24-latka wypłaciła ponad 100 tysięcy złotych z przyznanego kredytu i zgodnie z instrukcją pojechała do Siedlec. Tam miał znajdować się jedyny w województwie bankomat, który jest w stanie zweryfikować autentyczność pieniędzy umożliwiających przeprowadzenie transakcji i operacji przeciwko oszustom. W międzyczasie do 24-latki dzwonili też podający się za policjantów mężczyźni, gwarantujący autentyczność działań umożliwiających zatrzymanie oszustów. Zmanipulowana młoda kobieta zgodnie z różnymi poleceniami wpłaciła we wpłatomatach ponad 100 tysięcy złotych. Później miała czekać na dalsze instrukcje. Te pojawiły się już kolejnego dnia. By zablokować działania oszustów kobieta miała ponownie wziąć kolejną pożyczkę i znów z pieniędzmi pojechać do Siedlec. Wtedy 24-latka skontaktowała się z konsultantem infolinii bankowej i dopiero po rozmowie z nim zorientowała się, iż padła ofiarą oszustów.

Kolejny raz apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Uważajmy również na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku. o ile dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, iż pracuje w banku i przekonuje, iż ktoś próbował zalogować się na Twoje konto, zlecił z Twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na Twoje dane, namawia do wzięcia kredytu i przekonuje, iż bierzesz udział w tajnej akcji, bądź ostrożny, bo to może być próba oszustwa. o ile masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za pracownika banku, koniecznie rozłącz się i osobiście lub telefonicznie skontaktuj się ze swoim bankiem.

Idź do oryginalnego materiału