24-latek uwierzył fałszywemu pracownikowi banku. Stracił 7 tys. zł

1 rok temu

24-latek padł ofiarą spoofingu telefonicznego i stracił ponad 7 tys. zł. Fałszywy pracowniki banku przekonał mężczyznę, iż jego oszczędności są zagrożone. Uwierzył nieznajomemu, ponieważ na wyświetlaczu telefonu zobaczył numer infolinii banku.

Oszust przedstawił się jako pracownik z wydziału zabezpieczeń banku. Poinformował o włamaniu na konto i próbie wypłaty pieniędzy. Wmówił 24-latkowi, iż uratować jego oszczędności może złożona reklamacja. Miał też otrzymać kody, które należy przekazać dzwoniącemu „pracownikowi banku”. 24-latek podał numery, które były kodami BLIK. To pozwoliło na natychmiastowe wypłacenie pieniędzy z konta – w sumie mieszkaniec powiatu biłgorajskiego stracił ponad 7 000 złotych.

PaSe / opr. AKos

Fot. pexels.com

Idź do oryginalnego materiału